Scopul aplicării instrumentului este de a detecta diferențele individuale pe care elevii le transpun în preferințele lor, în temperament și în stilurile personale.
Ajută la identificarea modalităților în care elevii preferă să obțină îndrumare, să adune și să asimileze informații, să ia decizii și să se orienteze în activitățile zilnice.
Evidențiind preferințele temperamentale, testul arată modul în care elevii:
- învață;
- iau decizii;
- sunt motivați;
- se evaluează pe ei și pe ceialți.
Prin rezultatele obținute, profesorii, familia și prietenii pot crea mediul, ambianța în care elevii pot acționa fără efort și eficient.
Toate aceste abilități sunt modificabile, ceea ce conferă un avantaj pentru cei care aleg să aplice testul la vârste mici (ciclul primar).
În funcție, pe de o parte de efortul și dorința personală, atât ale copilului cât și ale adulților, iar pe de altă parte de oportunități și susținere, copiii pot dobândi o gamă largă de calități, abilități și aptitudini.