- Calibrarea nivelului inteligenței cognitive.
- Observarea strategiilor de gândire.
- Aplicabilitatea proceselor cognitive de gândire deja dobândite și capacitatea copilului de a se adapta la situații noi.
- Observarea capacității de concentrare a copilului în timp pe o sarcină precisă.
- Observarea deprinderilor sociale, a abilităților motorii fine-adaptative, grosiere si a dezvoltării limbajului
Scopul evaluării are la baza nevoia de integrare a copilului în mediul educațional și identificarea platformei potrivite asimilării cunoștintelor cât și adaptarea acestora la situațiile cu care copilul se întâlnește în viața de zi cu zi.
Prin rezultatele obținute, profesorii, familia și prietenii pot crea mediul, ambianța în care copii pot acționa fără efort și eficient.
Cu ajutorul instrumentului, copilul este ușor de încadrat în grupa intelectuală adecvată, susținând astfel procesul individual de dezvoltare pe arii cognitive.
În funcție, pe de o parte de efortul și dorința personală, atât ale copilului cât și ale adulților, iar pe de altă parte de oportunități și susținere, copiii pot dobândi o gamă largă de calități, abilități și aptitudini.