Scopul evaluării are la baza identificarea gradului de dezvoltare a inteligenței, pe diferite planuri: numeric, verbal, figural.
- Calibrarea nivelului inteligenței cognitive.
- Observarea strategiilor de gândire.
- Aplicabilitatea proceselor cognitive de gândire deja dobândite și capacitatea tânărului de a se adapta la situații noi.
- Observarea capacității de concentrare a tânărului în timp pe o sarcină precisă.
- Evaluarea nivelului de dezvoltare a diferitelor tipuri de inteligență.
Prin rezultatele obținute de către adolescent, familia și prietenii acestuia, dar mai ales profesorii și alți adulti care interacționeză in scop educațional cu copilul îi pot asigura acestuia mediul favorabil pentru ca demersurile sale să fie eficiente, fără să resimtă efortul depus.
Cu ajutorul instrumentului, tânărul este ușor de încadrat în grupa intelectuală adecvată, susținând astfel procesul individual de dezvoltare pe arii cognitive.
Rezultatele obținute pot fi coroborate cu alte instrumente de evaluare (evaluare vocațională, a inteligenței emoționale) pentru a crea un tablou complex al tânărului, pentru a-l ajuta pe acesta să ia cele mai bune decizii in viața educațională și profesională.