Ce nu se discută la interviul de angajare

De cele mai multe ori, despre nevoile sau condițiile candidatului nu mai e timp și loc de discuție la un interviu de angajare. Ele rămân în așteptare până când managerul direct se va implica în acest capitol.iStock_000004879391XSmall
iStock_000015367682XSmall

Una din cele mai active problematici a tânarului absolvent dar și a angajaților este obtinerea și/sau păstrarea unui loc de muncă. Ei și, ce poate fi mai simplu? Dacă vrei să muncești oricum, oriunde, un loc de muncă tot o să găsești. Dar nimic nu este exact ceea ce pare. Cu toții avem nevoi personale care se traduc pentru un potențial angajator în condiții.

Ei bine, cum vrei să muncești?

Aceasta pare să fie esența dezbaterii. Cele mai frecvente întrebări ale angajatorului în etapa recrutării sunt direcționate în perspectiva de a afla cu ce poate fi de folos candidatul pentru companie:
– certificări;
– experiențe care relevă competența profesională;
– potențial de dezvoltare în acord cu strategia organizației.

Despre nevoile sau condițiile candidatului de cele mai multe ori nu mai e timp și loc de discuție. Ele rămân în așteptare până când managerul direct se va implica în acest capitol.

De ce ar fi însă atat de importante?

Pentru că răspunsurile la aceste întrebări completează imaginea viitorului coleg cu detalii privind:
– modul preferat de lucru și tipul de management la care răspunde eficient;
– dorințele acestuia de dezvoltare personală;
– valorile și motivațiile sale.

Numai cu aceste minime condiții satisfacute întregul ambient de lucru se transformă în unul prielnic performanței.

Unul din exemplele atat de la îndemână a fost pus în aplicare de catre un manager atent la aceste detalii. Simțea cumva că activitatea echipei sale putea fi și mai satisfăcătoare, plecand de la atmosfera dintre membrii echipei până la comunicare și atingerea obiectivelor într-un timp limitat.
A folosit evaluarea semestrială a performanțelor pentru a afla direct de la colaboratori așteptările acestora, propria percepție asupra activității echipei și a construit pe acesti piloni un plan de acțiune. Dupa un scurt bilanț al reușitelor și analiza persoanelor care le-au dat viață, managerul nostru a tras concluziile. Se putea comunica mai usor și în termeni mai personali, ceea ce ar fi adus echipei mai multă coeziune și determinare în atingerea obiectivelor.

Croirea unui program personalizat pe nevoile identificate direct de la surse a adus în mijlocul echipei motivație, entuziasm și mult doritul echilibru între viața personală și cea profesională. Cei mai dornici să cotinue acest drum au ales să-și susțină individual programe de dezvoltare prin coaching, ceea ce cu siguranță s-a resimțit și în colaborarea cu colegii.

Concluzia managerului a fost că acest tip de nevoi, de cele mai multe ori puse în plan secundar, sunt cele care necesită imperios soluționarea. Împlinirea lor aduce o satisfacție pe termen lung în contradicție cu cele strict materiale, care după cum bine știm sting doar pe o durată foarte scurtă nemulțumirile. Satisfacerea nevoilor de dezvoltare personale solicită un spațiu mai mare de discuție, un nivel ridicat de implicare dar nu și o cheltuială pe măsură.

Tu cum ai de gând să afli așteptările echipa tale?

Articol publicat în www.cariereonline.ro, 2011-10-25 09:19, cu peste 1000 de cititori în prima zi de la apariție.